tisdag 23 februari 2010

Första dagen på praktiken är över...

I morse kl 08 väntade "chefen" Marisa på oss vid huvudkontoret. Jag och Hanna skulle vidare till Arco medan Hawrin och Karin skulle stanna i Riva. Vi åkte till Arco och träffade våra handledare. Hannas handledare kunde lite engelska, men min kunde ingenting.

Hela morgonen gick, för mig, åt att koncentrera mig på vad min handledare sa... eller vad jag trodde hon sa. Exempelvis så trodde jag hon sa att vi skulle koka kaffe åt pensionären... saken var den att hon frågade mig om jag ville ha kaffe. Så jag som inte dricker kaffe svarade "si" och helt plötsligt stod det en kopp espresso framför mig. Efter 3 skedar socker i en pytteliten kaffekopp gick det att få ner, men det var motigt. 

Med lite undantag för liknande missöden så har jag faktiskt klarat mig ganska bra, och nu tror min handledare att jag förstår "perfecto Italiano" (som hon säger). 

Eftermiddagen spenderades tillsammans med Marisa och Peter, då vi begav oss till en omvårdnadsskola för vuxna. Vi fick träffa rektorn där, som olyckligtvis visade sig vara mamma till bartendern som vi träffade första kvällen... shit pommes frites tänkte vi... och så fick vi träffa hennes andra son, som agerade tolk. Han hade pluggat i Göteborg så han kunde säga lite svenska fraser med Italiensk brytning.

Nu är det snart dags att krypa ner i sängen... Imorgon väntar praktik mellan 08-17.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar