måndag 22 februari 2010

uppdaterar från sängen i Italien....

Efter en lång gårdag på 42 vakna timmar ligger jag och Hanna utslagna i varsin säng efter en mycket stor lunch och en skum middag (förklarar mera senare).

Sist jag skrev satt vi på tåget som körde på älgen. Vi kom efter mycket om och men fram till Arlanda kl 04.30 på morgonen. Väl där låste vi in våra väskor och hittade några hårda bänkar att ligga på (jag har blåmärken, så hårda var de). Det var kallt så in i vassen. Kl 06 åt vi frukost och 11.55 lyfte planet mot Munchen. När vi kom fram till Munchen var det vårvärme och solsken, planet mot Verona lyfte ca 15.20. 16,30 landade vi på fast mark i Verona, 15+ och strålande solsken. 

Vår hyresvärd hämtade oss på flygplatsen och vi genomled en vansinnesfärd i 140km/h, på vägar längst bergen. 

I Riva del Garda lyste solen, och vi gick för att titta på lägenheten och kanske få oss en liten dusch. Lägenheten var mycket bättre än vi föreställt oss och nu njuter vi i fulla drag. Jag och Hanna ligger i varsin säng och de andra två är ute någonstans och kollar in stan. 

Jag lovar att jag ska lägga ut bilder på detta vackra ställe alldeles snart!
På återskrivande!

3 kommentarer:

  1. later som ni har det riktigt nice, harligt att hora! fortsatt halla oss uppdaterade. :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du har det bra trots en bökig start på resan.

    SvaraRadera
  3. Skönt att slippa snön va =)

    Hoppas ni får 3 underbar veckor =)

    SvaraRadera